V8Speed
krótki biogram...
Pochodzę z małej miejscowości zlokalizowanej w Kotlinie Kłodzkiej, równo 33 lata temu rozpoczęła się moja przygoda z motoryzacją. Warto dodać, że w początku lat 90-tych XX wieku zobaczyć jakiś sportowy czy luksusowy samochód w okolicach Bystrzycy Kłodzkiej to rzecz nierealna. Zupełnie tak samo, jak dziś życie bez dostępu do internetu. Zatem wiedza jaką chłonąłem pochodziła z drukowej prasy (dziś również to abstrakcja) oraz mizernych programów motoryzacyjnych wyświetlanych w TV. Początkowo moja przygoda dotyczyła całości tego zagadnienia, jednakże im dłużej wchodziłem w ten temat, tym mocniej ukierunkowywałem się w określonych obszarach. Nie bez znaczenia na rozwój w tej dziedzinie miały międzynarodowe imprezy motoryzacyjne, w których uczestniczę od 2008 r. To tam, tak naprawdę był ten pierwszy styk ze światową motoryzacją, Frankfurt nad Menem, Paryż, Lipsk czy nasze krajowe w Poznaniu lub w Topaczu pod Wrocławiem stanowiły kolejne cegiełki wiedzy i doświadczenia. Następnie imprezy organizowane przez lokalnych dealerów po ogromne, tworzone przez przedstawicieli danego koncernu w Polsce (importerzy). To kolejne następne doświadczenia oraz praktyka. Tak więc ostatecznie w moim zainteresowaniu pozostaje tylko ten fragment motoryzacji, który tworzy i budzi największe emocje. A więc jest to motoryzacja premium, premium sport oraz performance. Premium to luksusowe modele, premium sport to luksusowo-sportowe modele, a performance to obraz czystego czy totalnego sportu bez luksusowych wstawek. Zebrana wiedza od 1991 roku, musiała mieć swoje ujście, zupełnie, jak w przypadku ekspansji materii po Wielkim Wybuchu. Kilka lat temu powstał serwis na Facebook o nazwie „V8 Speed”, następnie strona www.v8speed.pl oraz uruchamiane kolejne social media. Moje know-how zebrane pod wyżej wskazaną nazwą ukazuje motoryzację premium w zupełnie innym świetle, niż można było to czytać przez lata w drukowanej prasie motoryzacyjnej. W chwili obecnej V8 Speed prezentuje świat cudownej motoryzacji, w której oprócz samochodów z silnikami V6, R6, V8, V10 czy V12 (tested by me) znajdziemy także mniejsze jednostki w ciekawych modelach oraz szeroki przekrój elektrycznych modeli. Tych zarówno sportowych jak i luksusowych. W chwili obecnej mogę odważnie stwierdzić, że nikt mnie nie ogra w segmencie premium czy premium sport. Zapraszam do wejścia w świat najlepszej części motoryzacji, która oferuje najmocniejsze emocje, jakie są dostępne w tej dziedzinie.
Dane kontaktowe, gdybyś chciał coś napisać lub przegadać jakiś temat związany z motoryzacją znajdziesz w stopce. Jeżeli masz jakieś pytania, po prostu napisz.
Wszelkie prawa do używania materiałów (zdjęć) i treści znajdujących się na tej stronie są zastrzeżone. Niestety musisz wystąpić o pisemną zgodę autora na ich publikację.
Targi motoryzacyjne były do czasów pandemii głównym źródłem wiedzy o najnowszej motoryzacji. Jednakże dodatkowe imprezy tematyczne organizowane przed dealerów pozwalają rozszerzyć istniejący poziom wiedzy. Czasami ją brutalnie weryfikują, co pozytywnie wpływa na końcowy efekt...czyli publikowane tutaj analizy i artykuły. Spotkania z ekspertami dziedzinowymi oraz pasjonatami tematu, marki są naprawdę niepowtarzalne. Obejmują wiele ciekawych wątków oraz sytuacji. Czasami podczas takich spotkań tworzą się bardzo interesujące znajomości "tematyczne". Wiedza uzyskana od praktyków jak niezbędna, niezależnie od jej dziedziny. Jednakże i taka forma zdobywania wiedzy jest niezadowalająca na pewnym poziomie rozwoju. Dlatego też eventy motoryzacyjne przejęły rolę, jaką kiedyś pełniły targi. Na takich wydarzeniach, nie dość, że jest możliwość porozmawiania z pasjonatami oraz osobami odpowiedzialnymi za rozwój danej marki w Polsce, ale także osobistego sprawdzenia jak konkretny model zachowuje się podczas jazdy na różnej nawierzchni oraz torze.
Dlatego, jeśli pasjonujesz się motoryzacją to warto uczestniczyć w różnych eventach związanych z tą dziedziną wiedzy. Tam się uczysz, a także wymieniasz doświadczenie. Wiedza miesza się z pasją, a to daje mieszaninę wybuchową.
Dokładnie pamiętam każdy spędzony kilometr w drodze na targi motoryzacyjne, każda godzina za kierownicą czy w autobusie była momentami szaleństwem, bowiem jechało się całą noc, aby na rano być gotowym na otwarcie wydarzenia.
Pamiętam także poziom zmęczenia, który teoretycznie wykluczał aktywne spędzanie czasu na targach. Pamiętam też słowa, że to już ostatni raz... Niemniej żadnych nie żałuję, bowiem dawało to mega dawkę wiedzy oraz możliwości obcowania z wyjątkowymi modelami, które zapisują się na kartach historii motoryzacji. Czasami właśnie dzięki takim eventom była szansa obejrzeć modele wyprodukowane 1 egzemplarzu na cały świat.
A dodatkowo to, że poznajesz takich samych "szalonych" ludzi, którzy mogą godzinami rozmawiać o produktach, porównywać je, danych technicznych, ale także chcą się czegoś dowiedzieć o Tobie, jest wspaniałe. Ten networking to wartość dodana.
Nie kolekcjonuj marzeń, tylko je realizuj.
Zakres KM oraz Nm związanych z testami samochodów (tak, jeździłem nimi, ale nie są to wszystkie testowane auta) zaczyna się cyframi 843 KM i 1200 Nm. To absolutnie top of the top. Jednakże tabela mocy i siły w dalszej części jest niemniej naprawdę imponująca. Jeśli uważasz, że serwis V8 Speed jest merytorycznie na wysokim poziomie, a Twój samochód ma szansę zająć wysokie miejsce w tabeli mocy i siły, to zapraszam do kontaktu.
Tabela Mocy i Siły V8 Speed
[KM] [Nm]
Audi RS e-tron GT Mercedes-AMG GT-4 63 S E PERFORMANCE |
856 843 |
865 1200 |
BMW XM Label (Red) |
749 |
1000 |
Aston Martin DBX707 |
707 |
900 |
BMW i7 M70 xDrive |
660 |
1100 |
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ |
658 |
1020 |
Audi RS e-tron GT |
646 |
830 |
Audi RS e-tron GT |
646 |
830 |
Audi RS e-tron GT Ice Race Edition |
646 |
830 |
Mercedes-AMG GT-4 63 S |
639 |
900 |
BMW XM |
635 |
800 |
Audi RS 7 Sportback performance |
630 |
850 |
Audi RS 6 Avant performance |
630 |
850 |
BMW M5 Competition |
625 |
750 |
BMW X5 M Competiiton |
625 |
750 |
BWM X6 M Competition |
625 |
750 |
Audi R8 Coupe V10 performance |
620 |
580 |
Mercedes-Maybach S680 |
612 |
900 |
Audi RS 6 Avant performance (C7.5) |
605 |
750 |
Audi S8 plus (D45.5) |
605 |
750 |
BMW i5 M60 xDrive |
601 |
820 |
Audi RS 6 Avant (C8) |
600 |
800 |
Audi RS Q8 |
600 |
800 |
Audi RS 6 Avant (C8) |
600 |
800 |
Audi RS 6 Avant (C8) |
600 |
800 |
Audi RS Q8 |
600 |
800 |
Mercedes-AMG SL63 4Matic+ |
585 |
800 |
Audi S8 (D5.5) |
571 |
800 |
Audi S8 (D5.5) |
571 |
800 |
Mercedes EQS SUV 580 4Matic+ |
544 |
858 |
BMW M850i xDrive Audi S8 (D4) |
530 520 |
750 650 |
BMW M3 Competition |
510 |
650 |
Audi e-tron GT |
475 |
640 |
Audi A8 L 60 TFSI quattro |
460 |
660 |
Audi RS 5 Sportback competition plus |
450 |
600 |
Mercedes EQC 400 4Matic |
408 |
765 |
Audi RS 3 Sportback |
400 |
500 |
Audi RSQ3 Sportback |
400 |
480 |
Audi RS3 Sportback |
400 |
500 |
BMW X7 xDrive 40d |
352 |
720 |
Mercedes S 400d 4Matic |
330 |
700 |
Audi e-tron 50 |
313 |
540 |
Audi S3 TSFI quattro |
310 |
400 |
Cupra Formentor VZ |
310 |
400 |
BMW X2 M35i xDrive |
300 |
400 |
BMW X5 xDrive 30d LCI |
298 |
670 |
Mercedes EQB 350 |
292 |
520 |
Mercedes EQE 350+ |
292 |
530 |
Mercedes EQE SUV 350 |
292 |
765 |
VW Touareg V6 TDI |
286 |
600 |
Audi A8 L 50 TDI quatrro |
286 |
600 |
VW Touareg V6 TDI R-line |
286 |
600 |
VW ID.7 |
286 |
545 |
Audi Q4 e-tron Sportback 45 |
285 |
545 |
Audi Q4 e-tron Sportback 45 |
285 |
545 |
Opel Insignia ST OPC line |
233 |
510 |
Ostatnie nowości KALENDARIUM
2024: Mercedes S 63 E-Performance, Audi Muzeum, Audi Forum Ingolstadt, BMW Muzeum, BMW Welt, Mercedes-Benz Muzeum, Porsche Muzeum, Audi Experience Day RS e-tron GT ICE Race Edition, BWM M Week, BMW M Festival, BWM Luxury Days, Porsche Parade 2024, Topacz MotoClassic, LUFTGEKÜHLT Wrocław, NÜRBURGRING, Audi RoadShow e-mobility
2023: Poznań, digital world premiere Merceses E, BMW i5/5, Porsche Parade 2023, polska premiera BMW M2, BMW Luxury Days, BMW M Week, Mercedes EQ Tour, Audi Driving Experience Sportcar, Topacz MotoClassic, digital world premiere Porsche Panamera
2022: world on-line premiere: Mercedes Vision EQXX, Audi Urbansphere Concept, Mercedes EQS SUV, BMW i7, BMW 7, Porsche 911 GT3 RS, Mercedes-AMG C63 S E Performance, Audi Driving Days, BMW M Week, BMW Luxury Days
2021: world on-line premiere: Audi e-tron GT, Porsche 911 GT3, Mercedes C, Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback, Ferrari 812 Competizione /Aperta, Bugatti Rimac world premiere new brand, Audi Skysphere concept, Audi Grandsphere concept, Mercedes-AMG SL, Audi A8/S8 fl, Porsche 911 GT3 RS, AMG Performance Days, BMW Luxury Days
2022: Poznań
2021: Poznań MotoFest
2020: pandemia zabiła targi oraz eventy, pozostał świat online: world on-line premiere Mercedes S
2019: IAA, Poznań
2018: Poznań, Topacz
2017: IAA, Poznań, Topacz
2016: Poznań, Topacz
2015: IAA, Poznań, Topacz
2014: Lipsk, Poznań
2013: IAA
2012: Lipsk
2010: Lipsk, Paryż
2009: IAA, Lipsk
2008: Lipsk
IAA Frankfurt am Main IAA 63, 65, 66, 67, 68, Lipsk AM, Poznań Motor Show, Topacz Moto Classic/ Moto Show, Paris Mondial de L'automobile
Your mission: you should choose to accept it
Zapraszam do śledzenia również strony na Facebook https://www.facebook.com/V8S1Speed, Instagram: V8S1Speed lub na LinkedIn, gdzie na bieżąca zamieszczane są informacje ze świata motoryzacji premium. Znajdziesz mnie także poprzez hasztag #v8speed
I'M A BROKER. I AM CONNECTING BUYER AND SELLER
Dodatkowo, jeśli poszukujesz samochodu marzeń, to zapraszam do skorzystania z mojego know-how. To nie tylko wiedza modelowa, ale przede wszystkim systemowa. Zatem porównanie konkretnych ofert w danej klasie wśród konkurencji. Oczywiście możesz także udać się do poszczególnych doradców, ale oni skądinąd bardzo sympatyczni i pomocni będą zawsze chcieli wypromować oferowany przez siebie produkt.
Jeśli potrzebujesz profesjonalnej porady czy wsparcia związanego z modelem znajdującym się w segmencie premium lub premium sport, jeśli hasła związane z motoryzacją czy interaktywne formularze w konfiguratorze są dla Ciebie nieczytelne lub nieoczywiste, to chętnie udzielę pomocy. W kwestii zakupu odpowiednio skonfigurowanego modelu nie pozostawiaj nic przypadkowi.
Bartosz Jagodziński
CEO & Founder of V8 Speed