krótki biogram...

Pochodzę z małej miejscowości zlokalizowanej w Kotlinie Kłodzkiej, równo 33 lata temu rozpoczęła się moja przygoda z motoryzacją. Warto dodać, że w początku lat 90-tych XX wieku zobaczyć jakiś sportowy czy luksusowy samochód w okolicach Bystrzycy Kłodzkiej to rzecz nierealna. Zupełnie tak samo, jak dziś życie bez dostępu do internetu. Zatem wiedza jaką chłonąłem pochodziła z drukowej prasy (dziś również to abstrakcja) oraz mizernych programów motoryzacyjnych wyświetlanych w TV. Początkowo moja przygoda dotyczyła całości tego zagadnienia, jednakże im dłużej wchodziłem w ten temat, tym mocniej ukierunkowywałem się w określonych obszarach. Nie bez znaczenia na rozwój w tej dziedzinie miały międzynarodowe imprezy motoryzacyjne, w których uczestniczę od 2008 r. To tam, tak naprawdę był ten pierwszy styk ze światową motoryzacją, Frankfurt nad Menem, Paryż, Lipsk czy nasze krajowe w Poznaniu lub w Topaczu pod Wrocławiem stanowiły kolejne cegiełki wiedzy i doświadczenia. Następnie imprezy organizowane przez lokalnych dealerów po ogromne, tworzone przez przedstawicieli danego koncernu w Polsce (importerzy). To kolejne następne doświadczenia oraz praktyka. Tak więc ostatecznie w moim zainteresowaniu pozostaje tylko ten fragment motoryzacji, który tworzy i budzi największe emocje. A więc jest to motoryzacja premium, premium sport oraz performance. Premium to luksusowe modele, premium sport to luksusowo-sportowe modele, a performance to obraz czystego czy totalnego sportu bez luksusowych wstawek. Zebrana wiedza od 1991 roku, musiała mieć swoje ujście, zupełnie, jak w przypadku ekspansji materii po Wielkim Wybuchu. Kilka lat temu powstał serwis na Facebook o nazwie „V8 Speed”, następnie strona www.v8speed.pl oraz uruchamiane kolejne social media. Moje know-how zebrane pod wyżej wskazaną nazwą ukazuje motoryzację premium w zupełnie innym świetle, niż można było to czytać przez lata w drukowanej prasie motoryzacyjnej. W chwili obecnej V8 Speed prezentuje świat cudownej motoryzacji, w której oprócz samochodów z silnikami V6, R6, V8, V10 czy V12 (tested by me) znajdziemy także mniejsze jednostki w ciekawych modelach oraz szeroki przekrój elektrycznych modeli. Tych zarówno sportowych jak i luksusowych. W chwili obecnej mogę odważnie stwierdzić, że nikt mnie nie ogra w segmencie premium czy premium sport. Zapraszam do wejścia w świat najlepszej części motoryzacji, która oferuje najmocniejsze emocje, jakie są dostępne w tej dziedzinie.


Dane kontaktowe, gdybyś chciał coś napisać lub przegadać jakiś temat związany z motoryzacją znajdziesz w stopce. Jeżeli masz jakieś pytania, po prostu napisz.


Wszelkie prawa do używania materiałów (zdjęć) i treści znajdujących się na tej stronie są zastrzeżone. Niestety musisz wystąpić o pisemną zgodę autora na ich publikację.


Targi motoryzacyjne były do czasów pandemii głównym źródłem wiedzy o najnowszej motoryzacji. Jednakże dodatkowe imprezy tematyczne organizowane przed dealerów pozwalają rozszerzyć istniejący poziom wiedzy. Czasami ją brutalnie weryfikują, co pozytywnie wpływa na końcowy efekt...czyli publikowane tutaj analizy i artykuły. Spotkania z ekspertami dziedzinowymi oraz pasjonatami tematu, marki są naprawdę niepowtarzalne. Obejmują wiele ciekawych wątków oraz sytuacji. Czasami podczas takich spotkań tworzą się bardzo interesujące znajomości "tematyczne". Wiedza uzyskana od praktyków jak niezbędna, niezależnie od jej dziedziny. Jednakże i taka forma zdobywania wiedzy jest niezadowalająca na pewnym poziomie rozwoju. Dlatego też eventy motoryzacyjne przejęły rolę, jaką kiedyś pełniły targi. Na takich wydarzeniach, nie dość, że jest możliwość porozmawiania z pasjonatami oraz osobami odpowiedzialnymi za rozwój danej marki w Polsce, ale także osobistego sprawdzenia jak konkretny model zachowuje się podczas jazdy na różnej nawierzchni oraz torze. 

 

Dlatego, jeśli pasjonujesz się motoryzacją to warto uczestniczyć w różnych eventach związanych z tą dziedziną wiedzy. Tam się uczysz, a także wymieniasz doświadczenie. Wiedza miesza się z pasją, a to daje mieszaninę wybuchową.

 

Dokładnie pamiętam każdy spędzony kilometr w drodze na targi motoryzacyjne, każda godzina za kierownicą czy w autobusie była momentami szaleństwem, bowiem jechało się całą noc, aby na rano być gotowym na otwarcie wydarzenia. 

 

Pamiętam także poziom zmęczenia, który teoretycznie wykluczał aktywne spędzanie czasu na targach. Pamiętam też słowa, że to już ostatni raz... Niemniej żadnych nie żałuję, bowiem dawało to mega dawkę wiedzy oraz możliwości obcowania z wyjątkowymi modelami, które zapisują się na kartach historii motoryzacji. Czasami właśnie dzięki takim eventom była szansa obejrzeć modele wyprodukowane 1 egzemplarzu na cały świat. 

 

A dodatkowo to, że poznajesz takich samych "szalonych" ludzi, którzy mogą godzinami rozmawiać o produktach, porównywać je, danych technicznych, ale także chcą się czegoś dowiedzieć o Tobie, jest wspaniałe. Ten networking to wartość dodana. 

 

Nie kolekcjonuj marzeń, tylko je realizuj.

 Zakres KM oraz Nm związanych z testami samochodów (tak, jeździłem nimi, ale nie są to wszystkie testowane auta) zaczyna się cyframi 843 KM i 1200 Nm. To absolutnie top of the top. Jednakże tabela mocy i siły w dalszej części jest niemniej naprawdę imponująca. Jeśli uważasz, że serwis V8 Speed jest merytorycznie na wysokim poziomie, a Twój samochód ma szansę zająć wysokie miejsce w tabeli mocy i siły, to zapraszam do kontaktu.

 

Tabela Mocy i Siły V8 Speed                                      

                                                                                                   [KM]       [Nm]

Audi RS e-tron GT

Mercedes-AMG GT-4 63 S E PERFORMANCE   

856

843

865

1200

BMW XM Label (Red)

749

1000

Aston Martin DBX707

707

900

BMW i7 M70 xDrive

660

1100

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

658

1020

Audi RS e-tron GT

646

830

Audi RS e-tron GT

646

830

Audi RS e-tron GT Ice Race Edition

646

830

Mercedes-AMG GT-4 63 S

639

900

BMW XM

635

800

Audi RS 7 Sportback performance

630

850

Audi RS 6 Avant performance

630

850

BMW M5 Competition

625

750

BMW X5 M Competiiton

625

750

BWM X6 M Competition

625

750

Audi R8 Coupe V10 performance

620

580

Mercedes-Maybach S680

612

900

Audi RS 6 Avant performance (C7.5)

605

750

Audi S8 plus (D45.5)

605

750

BMW i5 M60 xDrive

601

820

Audi RS 6 Avant (C8)

600

800

Audi RS Q8

600

800

Audi RS 6 Avant (C8)

600

800

Audi RS 6 Avant (C8)

600

800

Audi RS Q8

600

800

Mercedes-AMG SL63 4Matic+

585

800

Audi S8 (D5.5)

571

800

Audi S8 (D5.5)

571

800

Mercedes EQS SUV 580 4Matic+

544

858

BMW M850i xDrive

Audi S8 (D4)

530

520

750

650

BMW M3 Competition

510

650

Audi e-tron GT

475

640

Audi A8 L 60 TFSI quattro

460

660

Audi RS 5 Sportback competition plus

450

600

Mercedes EQC 400 4Matic

408

765

Audi RS 3 Sportback

400

500

Audi RSQ3 Sportback

400

480

Audi RS3 Sportback

400

500

BMW X7 xDrive 40d

352

720

Mercedes S 400d 4Matic

330

700

Audi e-tron 50

313

540

Audi S3 TSFI quattro

310

400

Cupra Formentor VZ

310

400

BMW X2 M35i xDrive

300

400

BMW X5 xDrive 30d LCI

298

670

Mercedes EQB 350

292

520

Mercedes EQE 350+

292

530

Mercedes EQE SUV 350

292

765

VW Touareg V6 TDI

286

600

Audi A8 L 50 TDI quatrro

286

600

VW Touareg V6 TDI R-line

286

600

VW ID.7

286

545

Audi Q4 e-tron Sportback 45

285

545

Audi Q4 e-tron Sportback 45

285

545

Opel Insignia ST OPC line

233

510

Ostatnie nowości KALENDARIUM 

2024: Mercedes S 63 E-Performance, Audi Muzeum, Audi Forum Ingolstadt, BMW Muzeum, BMW Welt, Mercedes-Benz Muzeum, Porsche Muzeum, Audi Experience Day RS e-tron GT ICE Race Edition, BWM M Week, BMW M Festival, BWM Luxury Days, Porsche Parade 2024, Topacz MotoClassic, LUFTGEKÜHLT Wrocław, NÜRBURGRING, Audi RoadShow e-mobility

2023: Poznań, digital world premiere Merceses E, BMW i5/5, Porsche Parade 2023, polska premiera BMW M2, BMW Luxury Days, BMW M Week, Mercedes EQ Tour, Audi Driving Experience Sportcar, Topacz MotoClassic, digital world premiere Porsche Panamera

2022: world on-line premiere: Mercedes Vision EQXX, Audi Urbansphere Concept, Mercedes EQS SUV, BMW i7, BMW 7, Porsche 911 GT3 RS, Mercedes-AMG C63 S E Performance, Audi Driving Days, BMW M Week, BMW Luxury Days

2021: world on-line premiere: Audi e-tron GT, Porsche 911 GT3, Mercedes C, Audi Q4 e-tron, Q4 e-tron Sportback, Ferrari 812 Competizione /Aperta, Bugatti Rimac world premiere new brand, Audi Skysphere concept, Audi Grandsphere concept, Mercedes-AMG SL, Audi A8/S8 fl, Porsche 911 GT3 RS, AMG Performance Days, BMW Luxury Days

2022: Poznań

2021: Poznań MotoFest

2020: pandemia zabiła targi oraz eventy, pozostał świat online: world on-line premiere Mercedes S

2019: IAA, Poznań

2018: Poznań, Topacz

2017: IAA, Poznań, Topacz

2016: Poznań, Topacz

2015: IAA, Poznań, Topacz

2014: Lipsk, Poznań

2013: IAA

2012: Lipsk

2010: Lipsk, Paryż

2009: IAA, Lipsk

2008: Lipsk

IAA Frankfurt am Main IAA 63, 65, 66, 67, 68, Lipsk AM, Poznań Motor Show,  Topacz Moto Classic/ Moto Show, Paris Mondial de L'automobile

Your mission: you should choose to accept it


Zapraszam do śledzenia również strony na Facebook https://www.facebook.com/V8S1Speed, Instagram: V8S1Speed lub na LinkedIn, gdzie na bieżąca zamieszczane są informacje ze świata motoryzacji premium. Znajdziesz mnie także poprzez hasztag #v8speed



I'M A BROKER. I AM CONNECTING BUYER AND SELLER



Dodatkowo, jeśli poszukujesz samochodu marzeń, to zapraszam do skorzystania z mojego know-how. To nie tylko wiedza modelowa, ale przede wszystkim systemowa. Zatem porównanie konkretnych ofert w danej klasie wśród konkurencji. Oczywiście możesz także udać się do poszczególnych doradców, ale oni skądinąd bardzo sympatyczni i pomocni będą zawsze chcieli wypromować oferowany przez siebie produkt. 

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej porady czy wsparcia związanego z modelem znajdującym się w segmencie premium lub premium sport, jeśli hasła związane z motoryzacją czy interaktywne formularze w konfiguratorze są dla Ciebie nieczytelne lub nieoczywiste, to chętnie udzielę pomocy. W kwestii zakupu odpowiednio skonfigurowanego modelu nie pozostawiaj nic przypadkowi

 

Bartosz Jagodziński

CEO & Founder of V8 Speed


V8Speed

kontakt

tel. +48 693 396 623

v8_speed@wp.pl

@V8S1Speed

facebook.com/V8S1Speed